Subject: FW: Ojakalda tee ristumiskoha lepingu sõlmimisest
From: "Krista Einama" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Wed, 5 Mar 2025 12:30:47 +0200

Palun reg

From: Indrek Brandmeister <[email-masked]>
Sent: Wednesday, March 5, 2025 11:38 AM
To: Krista Einama <[email-masked]>
Subject: Ojakalda tee ristumiskoha lepingu sõlmimisest

Tere

Edastan teile Ojakalda tee ristmiku osas korrigeeritud projektjoonised, 
miliste korrigeerimist aitas organiseerida ka Vanamõisa Arendus OÜ.

Rääkisin hommikul abivallavanem Kalle Pungas-ga ja suhtlesin just ka 
arendaja Tarvo Vauga lepingu teemal.

Valla seisukohalt on õige kui mahasõidu osas sõlmib lepingu Vanamõisa 
Arendus OÜ

Vanamõisa Arendus OÜ

 Üldandmed

 Registrikood:

12721242

 Aadress:

Vau tee 
<https://www.teatmik.ee/et/parametricsearch/personlegal/eyJsX3AiOjM3LCJsX20iOjcyNSwibF9zIjo5MDMzLCJsX3N0IjoiMFBHVCJ9> 
6 
<https://www.teatmik.ee/et/parametricsearch/personlegal/eyJsX3AiOjM3LCJsX20iOjcyNSwibF9zIjo5MDMzLCJsX3N0IjoiMFBHVCIsImxfYiI6IjlJNDYifQ==> 
, Vanamõisa 
<https://www.teatmik.ee/et/parametricsearch/personlegal/eyJsX3AiOjM3LCJsX20iOjcyNSwibF9zIjo5MDMzfQ==> 
küla, 76407 Saue vald 
<https://www.teatmik.ee/et/parametricsearch/personlegal/eyJsX3AiOjM3LCJsX20iOjcyNX0=> 
, Harju maakond 
<https://www.teatmik.ee/et/parametricsearch/personlegal/eyJsX3AiOjM3fQ==>

kontakt

[email-masked] <mailto:[email-masked]>  tel 5017742 Tarvo Vau

Kui leping on sõlmitud, siis saamegi organiseerida mahasõidu osas looduses 
ülevaatuse koos hooldeosakonna Margus Magusa poolt määratud isikute ja 
arendajaga.

LugupidamisegaIndrek Brandmeister

teedespetsialist

GSM  <tel:+372%20534%2007008> +372 534 07008

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

www.sauevald.ee <http://www.sauevald.ee>

 <http://www.sauevald.ee/>

From: Indrek Brandmeister
Sent: Thursday, February 27, 2025 12:59 PM
To: Krista Einama <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Ojakalda tee ristumiskoha kooskõlastus Kaljo Kaldam 16.03.2011 nr 
110113 LK

Tere

Vanamõisa Arendus OÜ edastas meile Maanteeameti poolse projektikooskõlastuse

Kaljo Kaldam 16.03.2011 nr 110113 LK.

Isikliku kasutusõiguse plaan, PARI skeem, taotlus ja leping on vajalik 
seada.

LugupidamisegaIndrek Brandmeister

teedespetsialist

GSM  <tel:+372%20534%2007008> +372 534 07008

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

www.sauevald.ee <http://www.sauevald.ee/>

 <http://www.sauevald.ee/>

From: Indrek Brandmeister
Sent: Wednesday, January 29, 2025 10:25 AM
To: Krista Einama < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>; Tiina Kaas < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Subject: RE: Ristumiskoha ja teeületuskoha ehitamise nõuded

Tere

Ojakalda tee ehitust ja kogu Vau tee, Pistriku tee sh Ojakalda tee 
arendustegevust on juhtinud ja läbi viinud sh ehituslubade taotlemine 
Vanamõisa Arendus OÜ Registrikood 12721242 juhatuse liige Tarvo Vau 
[email-masked] <mailto:[email-masked]>

Ehk et naaberarendaja peab oma tegemised ja mittetegemised ise ausalt ja 
korrektselt lõpuni viima.

LugupidamisegaIndrek Brandmeister

teedespetsialist

GSM  <tel:+372%20534%2007008> +372 534 07008

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

www.sauevald.ee <http://www.sauevald.ee/>

 <http://www.sauevald.ee/>

From: Krista Einama <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, January 29, 2025 9:21 AM
To: Tiina Kaas <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Indrek 
Brandmeister <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Ristumiskoha ja teeületuskoha ehitamise nõuded

Tere,

Tänan täiendava info ja edastatud materjalide eest.

Transpordiametil on esitatud materjalidest jätkuvalt teadmine,  et riigitee 
11186 ja Ojakalda tee ristmiku väljaehitamine 2020.a. riigitee alusel maal 
on ebaseaduslik. Riigitee alusel maal annab ehitusloa Transpordiamet.

Lisatud materjalidest ei nähtu, et Ojakalda teeprojekti on Transpordiametiga 
kooskõlastatud ja leping ehitamiseks ja riigiteega ühendamiseks sõlmitud. 
Detailplaneering annab vaid õigusliku aluse, kuid ei ole ehitusluba ega 
kasutusluba. Kuni on Ojakalda tee puhul riigitee alusel maal tegemist 
ebaseadusliku rajatisega ei saa anda kooskõlastust Hallika-Mäe kinnistu ja 
lähiala detailplaneeringujärgsete teede liitumiseks Ojakalda teega.

Edastatud materjalidest selgub, et vastuvõtuakt on väljastatud ainult 
Pistriku teele, kasutusluba  koos Saue vallavalitsuse korraldusega on antud 
samuti Pistriku teele (72701:002:2065).

Eeltoodust lähtuvalt on Ojakalda tee ühendamine riigiteega ebaseaduslik ja 
vajab lahendamist kohaliku omavalitsuse poolt. Edastatud jooniselt saan aru, 
et Ojakalda tee ristumiskoht on töömahtudest väljas.  Detailplaneeringu 
põhijooniselt nähtub, et riigitee ristmik on detailplaneeringualal, 
tähistatud „planeeritav“ sõidutee.

Palun täpsustada kelle kohustus on Ojakalda tee ristumiskoha seadustamine, 
vastasel korral peame alustama järelevalve menetlust.

Seadustamiseks tuleb Ojakalda tee ristumiskoha projekt esitada meile 
kooskõlastamiseks [email-masked] 
<mailto:[email-masked]>  ja seejärel lepingu sõlmimiseks 
huvitatud isiku  ning Transpordiameti vahel ning  ristumiskoha 
vastuvõtmiseks Transpordiameti poolt.

Nõuete muutmise vajadus puudub, nõuded kehtivad terviklahendusele  riigitee 
alusel maal nii ristumiskoha kui ka kergliiklustee projekti koostamiseks. 
Kui selgub, et ristumiskoha seadustamiseks koostab projekti teine arendaja, 
saab kohalik omavalitsus edastada nõuded asjaosalisele.

Tervitades,

Krista Einama

Transpordiamet

From: Tiina Kaas <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, January 28, 2025 12:04 PM
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Subject: Re: Ristumiskoha ja teeületuskoha ehitamise nõuded

Tere

Seoses  Transpordiameti poolt väljastatud

Riigitee 11186 Tutermaa-Vanamõisa tee km 3,09 ristumiskoha ja teeületuskoha 
ehitamise nõude-ga

13.12.2024 nr 7.1-1/24/20038-2

on selgunud täiendavad asjaolud.

Saue valla ja arendaja vahel sõlmitud  halduslepingu kokkulepped, mille 
kohaselt ei hõlma antud tööde maht kõnesoleva ristmiku lahendamist välja 
arvatud kergliiklustee osas. Sõidutee osas on nõutud lahendus kuni Pistriku 
teeni.

Riigitee 11186 Tutermaa-Vanamõisa tee kohta on koostatud ehitusprojekt ja 
saanud ka ehitusloa:  Pistriku tee, Vau tee ja Ojkalda tee sõidutee on 
rajatud kehtiva detailplaneeringu alusel ja saanud ehitusloa 11530 220658521 
22.08.2012. Sõidutee ehituse järgselt on teele väljastatud kasutusluba 
Kasutusluba 2012371/19186 220658521 26.10.2020

Panen kaasa

1) kasutusloa

2) teostusjoonised

3) meie poolt lahendatava teemaa-ala joonise koos lõike ja sellel näidatud 
katendite kihtidega.

Ühtlasi palume üle vaadata ja korrigeerida teie poolt väljastatud 
tingimused.

Parimate soovidega,

Tiina Kaas

Projektijuht

58150759

Kontakt <[email-masked] <mailto:[email-masked]> > kirjutas kuupäeval E, 
16. detsember 2024 kell 13:44:

Tere

Infoks, et see ristmik tundub olevat ehitatud Pistriku tee ehitusega samal 
ajal. Maa-ameti fotoladu uurides on näha, et see ristmik ehitati sinna juba 
üle 4a tagasi. Manuses oleva Maa-ameti pildi aeg on 08. aprill 2020.

Tervitades

Indrek Kustavus

EXTech Design OÜ

Tel: +372 53 474 036

From: Tiina Kaas <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: esmaspäev, 16. detsember 2024 11:56
To: Veiko Saluri | Vesrax OÜ <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; 
Riho <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; [email-masked] 
<mailto:[email-masked]> ; Indrek Kustavus <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >; Urmas Elmik <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Cc: Hardy Tubli <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Fwd: Ristumiskoha ja teeületuskoha ehitamise nõuded

Tere

No nii. Laekus Transpordiameti kiri. Vt eespool.

Vaata ja imesta, kes mida teinud on ja kes mida tegema peab. Huvitav kelle 
isetegevus see on ja kuidas see üldse on olnud võimalik?

Parimat,

Tiina

---------- Forwarded message ---------
Saatja: <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Date: R, 13. detsember 2024 kell 09:29
Subject: Ristumiskoha ja teeületuskoha ehitamise nõuded
To: Tiina Kaas <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >

Tere!

Teile on saadetud Transpordiameti dokumendihaldussüsteemi Delta kaudu 
dokument.

Pealkiri: Riigitee 11186 Tutermaa-Vanamõisa tee km 3,09 ristumiskoha ja 
teeületuskoha ehitamise nõuded

Registreerimise kuupäev: 13.12.2024

Registreerimise number: 7.1-1/24/20038-2.

Dokument on manuses.

Transpordiamet
Valge 4
11413 Tallinn
kliendiinfo 620 1200, [email-masked] <mailto:[email-masked]>
www.transpordiamet.ee <https://www.transpordiamet.ee/>

-- 

Parimate soovidega,

Tiina Kaas

58150759

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

-- 

Parimate soovidega,

Tiina Kaas

58150759

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa 
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu 
turvalisuses kindel.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa 
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu 
turvalisuses kindel.